Nakit ja muusi - Jokerien uudistettu markkinointi ja viestintä

Jokerit on kesän aikana uudistanut markkinointiaan ja viestintäänsä. Uusi Jokerit Media Team-nimeä totteleva kollektiivi on kasattu N&M Agencyyn, Jokerien ja viestintätoimisto Kornerin urheilu- ja tapahtumamarkkinointiin keskittyneeseen tytäryhtiöön. Tiimissä on monipuolisesti kokemusta huippu-urheilun, tapahtumien ja sisällöntuotannon parista niin talviurheilun, jääkiekon, jalka- ja koripallon kuin Jokerienkin parista.

Tulemme esittelemään tekijöitä tarkemmin kauden aikana osana Jokerien organisaation henkilötarinoita. Jotkut asiat ovat muuttuneet, perussäännöt ei. Seuraavassa kerrataan muutamia perusjuttuja.

Jokerien viestinnän ja markkinoinnin strategian nimi on ”Yksilöt, yhteisö, yhdessä.”

Yksilöiden kautta kerrottavat tarinat yhdistävät. Kaikessa tekemisessä keskitytään Jokerit-perheen ihmisiin; ihmisten välisiin kokemuksiin, tunteisiin ja kohtaamisiin. Jokerit ei ole pelkkä edustusjoukkue kentällä, vaan minän, ja men jälkeen tuleva Jokerit olemme me - kaikki yhdessä.

Jokerin pilke silmäkulmassa

Jokerit ei ota itseään liian vakavasti. Uuden tulemisen myötä viime vuonna painotettu nöyryys pidetään mukana kaikessa tekemisessä. Nöyryys ei kuitenkaan tarkoita, etteikö Jokerille ominainen pilke silmäkulmassa voisi olla jatkuvasti läsnä. Mitä pilke silmäkulmassa tarkoittaa markkinoinnissa? Ennakkoluulottomuutta, kokeilullisuutta, rohkeutta ja myös virheiden hyväksymistä. Yhteiset epäonnistumisetkin yhdistävät meitä. Ja vain epäonnistumalla voi oppia ja kasvaa.

Missä ja miten

Jokereilla on jatkossakin käytössä jo ennestään tutut kanavat; Facebook, Instagram, X, Tiktok, Youtube sekä LinkedIn. Kanavien sisältöjä tullaan kuitenkin jatkossa erottelemaan vahvemmin toisistaan. Jatkossa X:stä löydät tiedotteet ja tiedotusluontoiset asiat, LinkedInistä enemmän Jokereistä brändinä ja yrityksenä. Youtube on panostetumman, pidemmän tuotannon sisältöjen koti, kun taas Tiktok on nopeatempoista viihdesisältöä enemmän kaukalon laidalta kuin sisältä. Uutiskirje ja Jokerit.fi pyrkivät jatkossakin palvelemaan Jokeri-kannattajaa, joka ei halua elämäänsä enempää sosiaalista mediaa.

Tärkein viestintäkanava on kotihalli

Tulemme pian kertomaan ottelutapahtumiin liittyvistä asioista kaudelle 2024-25. On kuitenkin jo nyt selvää, että ottelutapahtuma on Jokerien päätuote. Niin kiekkona kuin kirkkona. Nähdään Nordiksella!

Jokerit Media Team:

Viestintäpäällikkö Kaisa Kontiainen (Syyskuun alusta alkaen)

kaisa.kontiainen@jokerit.fi

Markkinointipäällikkö Emmi Tiira

emmi.tiira@jokerit.fi

+358 50 462 2293

Sisällöntuotanto:

Eemeli Sirviö

Lucas Holm

Joona Holopainen

Strategiasta ja Jokerit Media Teamista vastaa

Joel Häkämies, viestintätoimisto Korner ja N&M Agency

Edellinen
Edellinen

Pre-season on täällä - katso Jokerien harjoitusottelujen aikataulu

Seuraava
Seuraava

Jokerit tavoittelee Mestiksen mestaruutta ja Liiga-paikkaa kaudelle 2025-26 - Ensimmäinen tilikausi voitollinen - 400 000 euroa junioreille