Jokerit tavoittelee Mestiksen mestaruutta ja Liiga-paikkaa kaudelle 2025-26 - Ensimmäinen tilikausi voitollinen - 400 000 euroa junioreille

Helsingin Jokerit tavoittelee kaudella 2024–25 Mestiksen mestaruutta ja Liiga-karsintojen voittoa. Jokerit on täyttänyt Liiga-nousun edellytykset taloudellisesti ja organisaation puolesta. Nyt on urheilullisten edellysten täyttämisen aika.

“Liiga-paikka kaudelle 2025–26 on ollut tavoitteemme alusta asti. Olemme pitäneet siitä kiinni matkan varrella ja pidämme yhä. Sen pitää kuitenkin tapahtua niin, ettei Jokerien organisaation tulevaisuus vaarannu”, sanoo puheenjohtaja Mikko Saarni.

“Olen syvästi huolissani siitä, mihin suuntaan seurojen taloudet ovat menossa. Meidän pitää miettiä, onko Suomen kokoisessa maassa mahdollista pyörittää 16 joukkueen huippusarjaa.”

Ensimmäinen tilikausi voitollinen

Jokerit Helsinki Oyn ja Jokerien fanituotemyynnistä vastaavan Ilmala Shops Oy:n ensimmäisen tilikauden liikevaihto oli n. 3,15 miljoonaa euroa. Juniorityötä Jokerit Helsinki Oy tuki noin 400 000 eurolla. Tilikausi oli voitollinen tuloksen ollessa noin 10 000 euroa.


Ensimmäisen vuoden positiivisia yllätyksiä olivat Helsingin ottelutapahtumien lipunmyynti, fanituotemyynti, juniorityön tärkeydestä kertovat kasvattajakorvaukset sekä kannattajille suunnattu B-osakeanti.

Kehitettävää löytyi kumppanimyynnistä

“Otan sen omalle vastuulleni. Vuosi sitten budjetoitiin kumppanimyyntiin enemmän. Toisaalta kun tulimme ulos kokonaisuuden kanssa 1.6., niin koko Suomihan meni kiinni juhannuksena. Moni myös varmasti halusi jäädä katsomaan, mitä tästä tulee”, Saarni sanoo.

Lisäksi tilikaudessa negatiivisena näkyivät Keravalla pelatut ottelut, jotka olivat tapahtumina kokonaisuudessaan tappiollisia. 

“Ensi kaudella pelataan koko kausi Nordiksella ja uskomme katsojakeskiarvon nousevan Helsingin viime vuodesta. Kausikorttimyynnissä olemme jo hyvän matkaa edellä viime vuotta.”

Jokerit uudistaa organisaatiotaan

Jokerit on rakentanut strategiansa mukaisesti konsernirakennetta laajentamaan urheiluseuran liiketoimintapohjaa. Myynti (TMM Event), fanikauppa (Ilmala Shops), viihdekehitys ja -tuotanto (Ilmala Entertainment), tapahtumat (Red Carpet) sekä uusimpana markkinointi ja viestintä (N&M Agency) ovat ulkoistettu omiin yhtiöihinsä, joissa on tarkoitus laajentaa toimintaa myös Jokerien ulkopuolelle.

“N&M Agency, eli tuttavallisemmin Nakit ja Muusi, on perustettu yhdessä viestintätoimisto Kornerin kanssa. Tulemme ensi kaudella kokeilemaan rohkeasti uutta ja toivottavasti osaltamme tarjoamaan ratkaisuja meidän koko lajia – ja urheilua ylipäänsä – haastaviin ongelmiin markkinoinnin ja viestinnän suhteen. Pitää uskaltaa kokeilla erilaista ja nyt Jokereissa me sen teemme”, Saarni lupaa.

Toimitusjohtaja Antti-Jussi Niemen siirtyessä uusiin tehtäviin Jokerit ei rekrytoi juuri nyt uutta toimitusjohtajaa.

“Meillä on valtavasti osaamista ja johtajuutta konsernissa ja pystyn itse hoitamaan toimitusjohtajalta jääviä tehtäviä toistaiseksi”, Saarni kertoo.

Lisätietoja:
Jokerit Helsinki Oy puheenjohtaja Mikko Saarni

mikko.saarni@jokerit.fi 

044 535 6699


Edellinen
Edellinen

Nakit ja muusi - Jokerien uudistettu markkinointi ja viestintä

Seuraava
Seuraava

Niemi jättää toimitusjohtajan pestin - ”Jokereilla on edessään mahtava tulevaisuus”